Εκδρομή στη Βιέννη

Δελτίο Τύπου
ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΓΡΙΝΙΟΥ
Κυριακή 2/1/05 έως Σάββατο 8/1/05

Κυριακή χαράματα 2 Ιανουαρίου 2005, το πούλμαν με τους εκδρομείς της Γυμναστικής Εταιρείας Αγρινίου ξεκινά με προορισμό τη Βιέννη.
Στην Ηγουμενίτσα γίνεται επιβίβαση στο Κρήτη ΙΙ, το ταξίδι είναι υπέροχο και όλοι απολαμβάνουμε την κρουαζιέρα στην ήρεμη θάλασσα της Αδριατικής.
Στο πλοίο γίνεται κοπή πίτας με τη φροντίδα της ΓΕΑ και δίνεται η δυνατότητα σε όλους μας να γίνουμε μια χορωδία, με τους μικρούς φίλους να πρωτοστατούν
στη… φυγή του «παλιού» χρόνου και στον ερχομό του «νέου»!
Δευτέρα πρωί φθάνουμε στην Τεργέστη και το πούλμαν ξεκινά για Βιέννη. Η μέρα είναι ηλιόλουστη, το τοπίο εναλλάσσεται δίνοντας στο μάτι εικόνες,
που χαράσσονται στη μνήμη, μαζί με πληροφορίες από την ξενάγηση.
Αφήνουμε πίσω την πόλη Ούντινε, τα σύνορα Αυστρίας και Βίλλαχ-Κλάγκεφουρτ και φθάνουμε στην αριστοκρατική πρωτεύουσα του Γκρατς. Στο δίωρο που έχουμε
στη διάθεσή μας για να περιηγηθούμε την παλιά πόλη, που βρίσκεται ανάμεσα στον ποταμό Μουρ και το Σλόσμπεργκ με τον πύργο του ρολογιού, μας γοητεύει η
ομορφιά των κτιρίων, τα υπαίθρια κιόσκια, οι πεζόδρομοι, το τραμ, οι πολλοί άνθρωποι στους δρόμους και μας δίνει τη δυνατότητα να γευτούμε για πρώτη φορά
τα Αυστριακά γλυκά και τον καφέ τους.
Νωρίς το βράδυ φθάνουμε στη Βιέννη και μετά την τακτοποίηση στο ξενοδοχείο βρισκόμαστε στο δρόμο, για μια νυχτερινή βόλτα. Το βροχόνερο δε στάθηκε
εμπόδιο για να περπατήσουμε στο κέντρο της, κάνοντας την πρώτη γνωριμία με την πόλη.
Τρίτη πρωί και η πόλη του Στράους είναι έτοιμη να μας υποδεχτεί. Ο καιρός είναι καλός, το κρύο υποφερτό και το πούλμαν διασχίζει τους δρόμους της
Βιέννης, ενώ με την κυματιστή φωνή του ξεναγού απολαμβάνουμε τα εκπληκτικά κτίρια της Ρινγκστράσε: Όπερα, Ιστορικό Πανεπιστήμιο, τα μουσεία Φυσικής
Ιστορίας και Ιστορίας της τέχνης, τους Αυτοκρατορικούς και Λαϊκούς κήπους, το παλάτι των Αψβούργων Χόφμπρουργκ (Hofburg), το Κοινοβούλιο, το Δημαρχείο,
το Χρηματιστήριο. Καταλήγουμε στον Καθεδρικό Ναό του Αγίου Στεφάνου, που μένουμε εντυπωσιασμένοι από το γοτθικό ρυθμό, τα αγάλματα στο εσωτερικό του ναού,
το μεγαλόπρεπο αρμόνιο και το σκαλιστό άμβωνα.  Με το πούλμαν συνεχίζουμε την περιήγηση και μετά το Μπελβεντέρε επισκεπτόμαστε το Σέμπρουν, για την ξενάγησή
μας σε μερικά από τα σπουδαιότερα δωμάτια του θερινού ανακτόρου του σπουδαιότερου στη Βιέννη. Τα δωμάτια ζωντανεύουν, τα πρόσωπα ξεπηδάνε στις καρέκλες και
τα κρεβάτια και η ιστορία ξαναγράφεται με τις πληροφορίες και τους σχολιασμούς, που με περισσή φροντίδα μας δίνει διανθισμένες με πιπεράτες ιστορίες για
να έχουμε μια πλήρη εικόνα ο ξεναγός μας.
Μετά την ολοκλήρωση της επίσκεψης, επιστροφή στο κέντρο της Βιέννης και γνωριμία με το ελληνικό κομμάτι της πόλης, εκεί που ο Ρήγας Φεραίος τύπωσε τα
πρώτα βιβλία του, έφτιαξε το Θούριο και είχε τη δράση  του, πριν παραδοθεί από τους Αυστριακούς στους Τούρκους μαζί με τους συντρόφους του, αναζητάμε
ιστορικές μνήμες του Ελληνισμού στα σπίτια και τις ορθόδοξες εκκλησίες του Αγίου Γεωργίου και τον Μητροπολιτικό ναό της Αγίας Τριάδας, την Γκρίχεν Κάσε,
την πάροδο των Ελλήνων και τις ταβέρνες της Φλάισμαρκτ.
Μια στάση για να δοκιμάσουμε τα γλυκά και τη βιεννέζικη σοκολάτα στα καφέ της πόλης, να ανταλλάξουμε τις εμπειρίες μας, να πάρουμε λίγες ανάσες, ώστε
στη συνέχεια και μετά από ξεκούραση στο ξενοδοχείο, να συνεχίσουμε το βράδυ στο γραφικό κρασοχώρι του Γκρίντζιχ τη διασκέδασή μας, σε παραδοσιακή ταβέρνα,
με άφθονο κρασί και ελληνοβιεννέζικη… μουσική.
Τετάρτη. Το πρωινό είναι ελεύθερο. Τα μουσεία, το περπάτημα, οι βιτρίνες ή ότι άλλο θα ήθελε κάποιος, ο καιρός το επιτρέπει. Ο καιρός που στάθηκε
σύμμαχος μας σε όλη τη διάρκεια της εκδρομής. Χιόνια (δυστυχώς) δεν είδαμε, δεν νιώσαμε όμως και το πολύ κρύο, για το οποίο ήμασταν προετοιμασμένοι.
Τη βροχή ή καλύτερα το βροχόνερο το αντιμετωπίζαμε χωρίς ομπρέλες και οι μετακινήσεις μας δεν επηρεάστηκαν καθόλου από τον καιρό.
Μεσημέρι και το πούλμαν ξεκινάει, για τα δάση της Βιέννης (Βίνερβάλντ). Η διαδρομή είναι όμορφη, τα γραφικά φροντισμένα σπίτια, με την άρτια οργάνωσή
τους, όπως τα βλέπουμε, μας δίνουν το αίσθημα της τάξης και της προσοχής που δίνουν στη λεπτομέρεια. Προορισμός είναι το κυνηγητικό περίπτερο των Αψβούργων
στην τοποθεσία Μάγιερλινγκ, γνωστό από την αυτοκτονία του γιου της Σίσυ, πρίγκιπα Ροδόλφου και της Μαρίας Βετσέρα (ελληνικής καταγωγής). Επισκεπτόμαστε ένα
μοναστήρι και στη συνέχεια πηγαίνουμε στην κοσμοπολίτικη λουτρόπολη Μπάντεν, που ένας περίπατος στους πεζόδρομούς της μας δίνει την ευκαιρία να επισκεφτούμε,
ένα από τα πολλά σπίτια που έμεινε ο Μπετόβεν.
Στη συνέχεια περνώντας από απέραντες εκτάσεις με αμπέλια καταλήγουμε στο κρασοχώρι Γκούμπολκιρχε, σε ταβέρνα με τοπικό χρώμα ζωντανή μουσική από ακορντεόν
και άφθονο κρασί.
Η επιστροφή στη Βιέννη, νωρίς το βράδυ δίνει τη δυνατότητα ο καθένας να αξιοποιήσει τη βραδιά του ανάλογα με την επιθυμία του και τα παιδιά βρίσκουν
την ευκαιρία να το στρώσουν στο παιχνίδι δημιουργώντας μια ευχάριστη ατμόσφαιρα.
Πέμπτη πρωί αναχώρηση για την πρωτεύουσα της Σλοβακίας, τη μεγαλόπρεπη Μπρατισλάβα, που μαζί με τη Βιέννη, τη Βουδαπέστη και το Βελιγράδι είναι χτισμένη
στις όχθες του Δούναβη. Του Δούναβη, που είναι η υδάτινη λεωφόρος, που ενώνει τις τέσσερις πρωτεύουσες μεταξύ τους. Ο καιρός σήμερα δεν είναι με το μέρος μας,
η βροχή δεν μας αφήνει να απολαύσουμε τη βόλτα μας και η ομπρέλα επιστρατεύεται για να περπατήσουμε στα στενά δρομάκια με τα μπαρόκ κτίρια, το σιντριβάνι του
Ρόλαντ, το εθνικό θέατρο, το παλιό δημαρχείο, το αρχιεπισκοπικό μέγαρο και τις διάφορες βίλες των ευγενών, που μας θυμίζουν τη δόξα της αυστροουγγρικής αυτοκρατορίας.
Το απόγευμα επιστροφή στη Βιέννη και μετά το βραδινό φαγητό επιδρομή στην Όπερα για να δούμε το έργο του Μότσαρτ «Μαγεμένος Αυλός». Με δύο ευρώ και όρθιοι
στην κορυφή των θεωρείων παρακολουθήσαμε τη μαγεία της όπερας, ολοκληρώνοντας την επίσκεψή μας στη Βιέννη με τον καλύτερο τρόπο.
Παρασκευή χαράματα και μαζί πλέον με τις αναμνήσεις από τη Βιέννη ξεκινάμε για την ονειρική Βενετία.
Τα συναισθήματά μας είναι πλούσια μετά από όσα είδαμε και κάναμε στην πόλη της μουσικής, την πόλη του Μότσαρτ, του Μπετόβεν, του Σούμπερτ, του Στράους και
τόσων άλλων μεγάλων μουσουργών που επηρέασαν τη μουσική παιδεία όλου του κόσμου.
Τη Βιέννη του Δούναβη, που τα νερά του στάθηκαν πηγή έμπνευσης και δημιουργίας, καθορίζοντας την εξέλιξή της.
Τη Βιέννη των γλυκών, των caf? και των καφέδων, των ανακτόρων, των μουσείων και της ελληνικής τεχνοτροπίας να είναι κυρίαρχη σε όλη την πόλη.
Τη Βιέννη με την ελληνική παροικία και την έντονη παρουσία της.
Τη Βιέννη του χθες και του σήμερα που συνδυάζει το παλιό με το νέο, την «πολιτισμένη» πρωτεύουσα στην καρδιά της Ευρώπης.
Με αυτές τις σκέψεις, το πούλμαν μας έφερε στην ομιχλώδη Βενετία και επιβιβαστήκαμε στο πολυτελέστατο πλοίο Ίκαρος Παλλάς. Με  σύμμαχο για άλλη μια φορά
τον καιρό, αλλά και την καλή μας διάθεση ξεκινήσαμε το ταξίδι. Δεν θα μπορούσε να λείπει από το πρόγραμμα και η νυκτερινή διασκέδαση. Με πρωτοβουλία των
καλλιτεχνών της παρέας οργανώθηκε μουσική βραδιά, που πλαισίωσαν και άλλοι συνεπιβάτες από την Κεφαλονιά. Αλλά για τους ακούραστους υπήρχε μετά και η
ντισκοτέκ … μέχρι πρωίας.
Σάββατο μεσημέρι, άφιξη στην Ηγουμενίτσα και η επιστροφή φέρνει τον απολογισμό του επταήμερου οδοιπορικού. Η οργάνωση ήταν πάρα πολύ καλή με ένα πρόγραμμα
που εφαρμόστηκε χωρίς παρέκκλιση. Στην εκδρομή βρέθηκαν πολλές και διαφορετικές γενιές και δόθηκε η δυνατότητα να συνυπάρξουν όλοι αρμονικά. Ιδιαίτερα ευχάριστη
ήταν η παρέα που διαμορφώθηκε των μικρών φίλων, που δίπλα τους μπόρεσαν να νιώσουν και οι μεγάλοι παιδιά.
Όλοι οι συμμετέχοντες έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους για να γίνει η εκδρομή μια αξέχαστη ανάμνηση.

Λίγα λόγια

Το έτος 1946 καθιερώνεται ως δεύτερη Εθνική Εορτή η 28η Οκτωβρίου 1940. Με την ευκαιρία του εορτασμού της εμπλουτίζει το εορταστικό της πρόγραμμα και με αγώνες Στίβου, δηλ. τρέξιμο, πήδημα, πάλη κλπ. με την επωνυμία “ΑΓΡΙΝΙΑ” .
Το πείραμα επαναλαμβάνεται και στον εορτασμό και της Εθνικής Εορτής της 25ης Μαρτίου 1821 και στους αγώνες αυτούς δίνει την επωνυμία “ΠΑΝΑΙΤΩΛΙΑ”.
Παρατηρεί ότι οι αγώνες αυτοί, τα “ΑΓΡΙΝΙΑ” και τα “ΠΑΝΑΙΤΩΛΙΑ”, έχουν μεγάλη απήχηση στο κοινό της πόλης.
Αυτό τού γίνεται αφορμή να αναπτύξει πρωτοβουλία για την ίδρυση Αθλητικού Σωματείου..